Questo ad esempio è un vecchio camion di Nomad, compagnia inglese con sede nel Somerset e base logistica a Cape Town: è stata fondata nel 1998 e possiede una flotta di 40 camion e 120 dipendenti. Lavora solo in Africa (Sudafrica, Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Tanzania e Kenya), con una trentina di partenze ogni mese. Il viaggio più lungo – “Best of Africa” - è di 56 giorni. Età media dei passeggeri: 30 anni.
Comunque, dicevamo: Nomad sta allestendo sei nuovi camion, tipo questo:
Come spiega Nomad sul suo sito, the new trucks will be fitted with (as per our current trucks):
- Sabs approved seatbelts
- Charging facilities for cameras, cellphones and notebooks.
- PA systems to enable better communication from the guides.
- 218 hp engines that have a governed top speed of 100km/h.
- Ipod jacks for music and our trucks are issued with pre loaded music on USB devices.
- Long range fuel tanks that minimise delays due to fueling requirements.
- All of our trucks are SABS (South African Bureau of Standards) approved designs – a fact almost no companies can claim.
- Individual lockers (there are a handful of original design trucks which don't have individual lockers)
- Freezer, awning, cookers, bullbar, windscreen guards, sports equipment, reference books, novels and magazines as well as music and two spare tyres.
- Tents, chairs and mattresses (manufactured by Nomad to ensure quality and durability).
- Trestle tables for a more pleasant dining experience.
- Clients on camping tours receive a quality sleeping mat of approx. 10cm thickness.
Sul sito di Nomad, molte immagini come questa sopra: documentano il work in progress, la costruzione ex novo di un camion Overland di nuova generazione, dallo scheletro agli allestimenti. Tutte le foto si possono trovare QUI
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